Skärp er..

Min dag har varit riktigt riktigt bra! Fått allt jag velat ha och lite till. Jätte fina saker som jag blev jätte glad över, speciellt högtalarna, dom är sååå bra!

När jag och Andreas satte oss och kollade hur det gick i Derbyt som var ikväll blev jag/vi chockade, besvikna och lite ledsna. AIK förlorade men det var inte det som gjorde mig chockad. För AIK vann båda derbyna som var tidigare i år. Det som gjorde mig chockad och allt var hela Globen, föräldrar och barn sprang därifrån för allt som hände. Jag verkligen hatar när matcher som verkligen är värda att se förstörs av klacken och supportrarna. Speciellt AIKs klack, samma sak gäller på fotbollsmatcher. I år var det första gången jag var nära ett riktigt fotbollsbråk och det var mellan AIK och AIK, alltså supportrar. Det hatar jag, fattar inte hur man kan slåss och göra illa en annan person för att man inte tycker lika men ändå hejar på samma lag, vill samma sak förutom på en liten sak. Det är sjuk. Jag brukar försvara AIK, supportrar och lag men inte i såna här tillfällen. Det förstör matchen och framtida matcher för lagen, klacken, supportrar och dom allra flesta... Riktigt tråkigt.. Men annars så har min dag varit underbar!

Nu ska vi se på någon mysig film och sova, puss!


Det här är lycka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0