Valdagen

Idag är ju det val. Jag får inte rösta i år men jag följer det ändå ganska mycket. I början tyckte jag det var för mycket men nu har det blivit mer intressant. Jag kan säga att jag inte håller på Alliansen, men säger inte vad. Imorgon i skolan ska vi ha debatt, vi är uppdelade två och två. Jag och Ken är Socialdemokrater och vi är emot Moderaterna. Eftersom det är dom två som är störst så känns det ganska enkelt.

Nästa gång, alltså om 4 år, så får jag rösta. Och då tänker jag rösta på något som jag tycker är bra och något som påverkar mig. T.ex skola eller jobb. Det är otroligt viktigt att rösta och jag tycker att man ska framför allt tänka på sig själv.

Jag kan också säga att Sverigedemokraterna borde inte få vara med, hur tänker folk som röstar på dom? Jag fattar inte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0