Är det fel på mig?

Jag har tänkt på en sak. Dom flesta tjejer vill vara smala, ha en snygg kropp och ha lång smala ben. Men alla ser ju inte likadana ut? Vissa ha kurvor, vissa inte. Vissa är långa, andra korta. Jag är kort, rätt så kort iaf och jag är inte pinnsmal och jag har kurvor men jag vill inte se ut som en modell. Jag gillar mig själv, är inte det det viktigaste? Om man är större än andra och man är nöjd med sig och är bekväm i sin kropp, är inte det viktigast? Att vara nöjd och bekväm med sig själv tycker jag är viktigare än vad samhället säger hur man ska vara.

Att man vågar vara sig själv, man ska våga sticka ut, alla är inte likadana men varför vill man då se ut som alla andra? Var är det roliga i det? Att det finns olika människor göra världen till världen. Jag gillar att se folk som vågar vara sig själva, sticka ut och inte bete sig som alla andra. Jag skiter totalt i hur tjejer i klassen, skolan, på stan vill att man ska se ut. Jag ser ut som mig själv och jag är mig själv. Jag vill inte se ut som alla andra, jag vill inte vara som alla andra.

Efter jag satte in min p-stav gick jag både upp i vikt, fick större bröst och fick mera kurvor. Men jag gillar mig själv, jag är lycklig och nöjd. Jag tyckte ett tag att jag borde gå ner i vikt, vara lika smal som mina vänner och familj men då är jag ju inte mig. Jag ser ut så här och jag är mig själv. Jag tänker inte ändra på mig för andras skull, isf för min skull.

Att man vill vara smal och snygg, BULLSHIT! Man kan vara snygg och mullig, man kan vara snygg oavsett hur ens kropp ser ut. Våga stick ut, våra vara dig själv och försök inte vara någon annan. Se ut som du vill så länge du är nöjd med dig. Jag hoppas bara att folk inte går ner i vikt för att vara snygg, alla är snygga, på sitt sätt. Jag hoppas alla som läser det här är nöjda och bekväma i sig själv och inte vill ändra på sig. Våga vara dig själv. Ha en fin dag, love!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0