9/12 - 2011

Först och främst måste jag säga att det känns lite speciellt att vara på den sista Idolfinalen i Sverige. Men jag hoppas att det kommer fler säsonger! 

Vid 14.10 satt vi på tåget mot Stockholm, 15.15 ungefär var vi i min brors lägenhet i Sumpan. Albertina bytte kläder, satte på sig sin pälsjacka och sprang runt och dansade. Vi åt mellanmål men Axel och Johanna i lägenheten och 17.00 åkte vi in till centralen för att käka på Donken. På tunnelbanan in till centralen fick vi strömavbrott och satt i en mörk vagn i ca 10 minuter. Vi åt snabbt och sprang vidare till nästa tunnelbana, tåget hette Rebecca, vilket Albertina tyckte var jätteroligt! 18.11 var vi inne i Globen. Abbe köpte en guldhatt, vi fick varsin Idol-tshirt och gick och kollade runt inne i Globen. 19.30 skulle alla sitta på sina platser men innan köpte vi lite dricka och räknade trappor (10st trappor upp!). 

Sen var det inspelning av Vakna med The Voice-rapattack som kommer visas på fredag morgon i deras program. Efter det hade Jakob Öqvist uppvärmning med publiken m.m. Sen började allting och det var en obeskrivlig stämning inne i Globen, alla var glada och nervösa på samma gång! När ni som såg på tv fick kolla på reklam fick vi i Globen se bland annat Moa, Molly, Amanda P, Olle och André sjunga och uppträda. När det blev nyheter fick vi en lång paus på 45 minuter, vi sträckte på benen och köpte mera dricka och gick på toa! Sen sista akterna vilket var väldigt häftigt, alla skrek ut Robin och Amanda och hejade på. 

När Amanda vann lyftes hela Globen och publiken blev galen. Konfetti och skit, allt var i guld den sekunden. Det var riktigt häftigt! Dock hejade jag på Robin men men. Och jag tycker att Molly var så underbart duktig live och Robin är verkligen bättre live än som man hör på tv. Jag måste nog säga att se Idol live var ett oförglömligt minne, Albertina sa hela tiden hur glad och lycklig hon var. Kände mig detsamma!

Vi var hemma i Sundbyberg klockan tolv och la oss direkt och sov. Bilder kommer massa! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0