Vill vill man, men kan kan man?

Nu är den kväll, snart är denna oförglömliga dag över, en dag som har skakat ett land, chockat flera miljoner runt om i världen, en dag som ingen kommer glömma. Om lite mer än en timme så är det en ny dag, människor lider, gråter över det som hänt. Det är tragiskt och ofattbart. Jag kan inte ens ana hur svårt Norge, de anhöriga och offren måste ha just nu. 

För mig är det att blicka framåt. Imorgon är det söndag, nästsista söndagen i juli 2011. Imorgon tar jag som den kommer. Jag vill vara glad, se framåt, ha de drabbade i tankarna. Jag har inte kunnat sluta tänka på Norge och de offren där, allt som hänt i vårat vackra grannland har jag inte kunnat sluta tänka på. En overklig tragedi. Imorgon ska bli en ny dag, med vackert väder, människor som tar hand om varandra och bryr sig, världens länder som hjälper varandra i kriser som denna. Det får bli en bra dag imorgon, med vackra färger, glada miner, hand i hand klarar man det mesta, tillsammans. Ta hand om varandra, all lycka, kärlek och glädje som finns till er där ute, drabbade eller inte. Men vi alla är nog drabbade på ett sätt. God natt, kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0