Jag är den jag är

Tog med mig datan upp, pepp på att städa rummet fint, satte i högtalarna och satte mig och fixa lite låtar. Helt plötsligt läser jag "jag skulle städa men hamnade här" då har jag kommit in på bilddagboken och går igenom mitt liv under de senaste åren. Helt otroligt vilka år. Medgång, motgång, som en jäkla bergochdalbana! Jag tycker jag är väldigt samlad, med tanke på vad som har hänt mig och personer runt om mig. Den har varit kämpigt men varje gång jag lyckas eller liknande blir jag starkare och lägger ett kort bakom mig. Jag önskade egentligen att allt dåligt skulle kunna försvinna men då skulle inte jag vara den jag är idag. Jag är glad för den jag är och jag ångrar bara saker som jag verkligen ångrar. Smart? Min 18årsdag är om lite mer än en månad och då är jag myndig. Efter allting som har hänt och med allt i mitt bagage så tänker jag göra en spellista med powerlåtar bara, endast till min dag. För jag har vuxit och klättrar högt. Jag har uppnått saker och gått igenom saker som är obeskrivligt jobbigt. Året 2009 hjälpte mig och då växte jag som allra mest. Idag känns allting rätt. Jag har en underbar bästavän som jag pratar med varje dag, om allting. Jag hade inte klarat mig utan hennes stöd och hjälp. En människa kan göra så mycket! Jag fick en underbar pojkvän 2009 som jag har älskat och sett upp till sen dag ett. Han vände och vänder min värld. Jag har blivit moster, faster, moster, moster. Det har varit stort! Jag älskar hela min familj men att bli moster när jag var 10 år, det är enormt. Jag älskar alla min syskonbarn med hela mitt hjärta, dom förgyller min vardag och jag saknar dom varje dag vi inte ses. Dom är min små troll! Jag har personer runt om mig som har fått mig att växa men utan mig själv hade jag inte vuxit något. Jag är den jag är idag och jag kommer vara den jag är till min död. 

Nu måste jag städa. Ville bara dela med mig lite. Och påpeka att ni ska alltid vara den ni är! Om personer inte älskar er för den ni är, är inte dom värda er. Var er själv, det finns ingenting bättre. Och en motgång kan göra dig starkare. Ge aldrig upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0