Läs om min händelserika kväll

Vart fan ska jag börja? Att bli tagen av polisen, brand mitt på norra stå, fått "toarulle" kastat i huvudet, kaos efter matchen eller en tråkig dag i skolan?! Haha. Just nu känner jag mig så sliten men har så mycket att berätta och det ena efter det andra, det är faktiskt roligt! Till slut..
Så.. Kan ju börja med att säga att trots allt jag skrev där över så har idag varit en av de bästa dagar hittills detta år! Och det är en dag jag sent kommer glömma. 
Det som hände i skolan är på minus nivå om man jämför med vad som hänt annars. Så skolan skippar vi idag!

I Stockholm började det bra med mys hos Axel och Harry innan jag far till Råsunda. Som tur i otur var kom vi sent in till Råsunda så vi fick inte våra vanliga ståplatser. Stämningen var grym, folket var glada och tifot var FANTASTISKT! Går fan inte att beskriva, men helt overkligt snyggt! MEN det började ju brinna, bengaler + papper som flyger är inte det bästa, om vi säger så. Och det var inte direkt en liten brand och det spreds så snabbt! Alla sprang åt olika håll. Och "som tur i oturen" var att branden var vid våra vanliga ståplatser, så om vi hade stått där hade vi fått eld vid oss! Läskigt. Sen började matchen - lyckat och trevligt. I halvtid stod jag upp och skulle ringa mamma, helt plötsligt flyger en toarulle-liknande grej rakt i mitt huvud. Fy va ont det gjorde faktiskt!! Vet inte varför och vem som kastade men hur som helst har jag fortfarande ont. Sen gick jag och köpte öl, sa att jag skulle ha två öl, betalade för två öl men fick fyra öl. Lyckat!

När matchen började blev det snabbt 1-0 till gnaget och ni kan nästan tänka er stämningen - guld! De höll på till 5 sekunder innan domaren skulle blåsa av, kaos vid Turina och IFK tryckte in en boll. FY. Alla blev sura, såg en kille framför mig som slog sönder sin hand, andra som sprang ut från Råsunda. Ja, inte så kul. Men 1-1 iaf.

Sen hände det grejer! Polisen och shit. Jag vet inte hur men jag tappade bort mig i alla svart gula fina människor så jag tappade mitt sällskap. Beslutade oss för att mötas vid Solna C, vilket inte blev så lätt för mig som jag trodde. Började med att jag inte fick gå den vägen jag ville så sprang efter några killar (haha) så sprang vi över en stor bilväg, kom till statoil och jag började gå mot S C (solna centrum) men blev stoppad av en polis, han sa åt mig att gå runt. Fattade knappt vad han menade men gick ifrån honom. Gick och ställde mig vid resten av alla gnagare som stod runt om statoil och såg polisen ta flera stycken och kände mig lugn då jag var helt oskyldig. Försökte ta mig över tillsammans med tre stycken killar som sa att jag kunde följa efter dom. Eftersom jag var ensam tjej. Snälla killar men tappade bort dom lika snabbt. Då kändes allt hopplöst! MEN jag lyckades ta mig över en till väg och skulle enkelt smita förbi poliserna. MEN då blev jag tagen, så fail! Haha. Men inte kul faktiskt. De var jätte misstänksamma mot mig. Fick gå en rak linje, göra vissa övningar för att se om jag var påverkad och ta av mig jacka för de trodde att jag hade en kniv i armen, man ba WTF?! Så var det iaf. Sen bad de mig stanna kvar hos dom en stund, vilket jag sa "okej" till. Men när de vände ryggen mot sprang jag därifrån, kanske inte verkade så smart och inte så oskyldigt gjort. Men var så trött på poliserna som bara förhindrade människor från atta åka hem så jag sprang. Haha! Kom till slut på en tunnelbana, pendeltåg och buss hem. Nu är jag hemma, helt slut i kroppen! Ska upp om mindre än 6 timmar så god natt! Hoppas ni läser och förstår vad jag haft för kväll. GALET!!




Mina tre bilder från kvällen! Kram - nu är det dags att sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0