Hej, nu känner jag mig

Hej. Jag har hittat hem i mig själv. Efter 18 år vet jag vem jag är, vad jag vill och hur jag ska komma dit. Jag känner mig själv, tar mina egna beslut och mår bäst utav det. Nu är det jag som gäller, med en fot på jorden och den andra i luften. Det är mitt "motto" för det är så jag är. Jag känner mig starkare än tidigare. Jag har gått igenom värdefulla, hemska, lyckliga och blandade händelser och minnen under mina 18 år och det har gjort mig till den jag är, jag ångrar inte ett enda beslut jag gjort i mitt liv än så länge. För vem vet hur jag skulle vara idag om jag inte hade tagit den chansen eller om jag hade tagit den andra chansen? Då hade inte jag varit den jag är just nu. Och idag är jag glad, lycklig och stark.

Jag känner mig lycklig trots allting som hänt de senaste månaderna och det tycker jag är bra, att jag kan stänga det kapitlet i min bok och fortsätta på nytt. För livet är nästan som en bok, kapitel för kapitel. En början, ett slut. Jag ville bara säga det till er, att jag är jag och nu är jag lycklig. Jag har hittat hem!


Här sitter jag, i ett hörn i vardagsrummet och skriver på datan varje kväll.
Kämpar och slåss, gråter och skrattar, är mig själv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0