En speciell plats

Det närmar sig slutet. Det är två allsvenska matcher kvar i våran borg, vårat hem i 75 år och snart är det slut. För att kunna beskriva detta måste man någon gång haft ett moment på Råsunda. Vilket många inte haft. Synd för dem. Det är en speciell plats, vi firade TRIPPELN 2009, vi spelar Europa Leuge iår, vi är i guldstriden också, vi utklassade Djurgården stort och rättvist, vi är AIK. AIK är väldigt speciellt för mig på många sätt. Det är svårt att förklara det men mitt hjärta klappar stark för hela klubben AIK, inte bara fotboll eller hockey, utan hela organisationen AIK. På söndag står vi där igen, på norra stå, hoppar, hejar och skriker fram 3 poäng mot Syrianska. Vi känns som en stor familj på Norra Stå! Man ser på varandra med ett leende, hoppar med varandra och när det blir mål blir hela Norra som en gigantisk fest, det är en häftig känsla! Jag ser fram emot dessa två matcher vi har kvar och jag har ett mål till söndagens match, att få med mig en plast plats hem. Sista jag var på Norra hoppade flera så hårt att några lossnade. Nu ska jag och mina fina gnagare göra det igen. På söndag kör vi och ikväll får vi tacka allt till Backman. Hans prestation ikväll var grym, räddningar, målet, försvaret och anfallet, allt satt på plats. Ännu en gång säger jag det - Framåt stolta AIK!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0