Kärlekens 5 viktigaste

Relation, förhållande, livskärlek. Read it here!

- RESPEKT: Ni vet det där Bibeln sa om att behandla andra som du själv vill bli behandlad. Ja. Respekt gäller allt från att inte skrika på varandra, till att inte kalla varandra fula saker, lyssna på sin partner och inte göra hen ledsen. Nej, vet du vad jag blir LEDSEN när du sover över hos din tjejkompis efter ni har krökat hela natten och du inte ens hör av dig och jag vaknar i en tom säng - ok baby förlåt fatta inte det pga pucko, vill aldrig göra dig ledsen! *löst* *är geni?* (obs flickan som skriver detta brev har inte upplevt det, men ni fattar). 

 

- KOMMUNIKATION: Att prata om allt är A och O!!! Alltså klart man kan väl få ha nån hemlis så länge det inte är en big deal, små saker är fine... Men händer nåt, tycker du nåt, tänker du nåt - vilket du GÖR - vill du väl dela med dig! Det är så man kommer nära varandra, skapar ett förtroende och undviker irritation. Blir jag minsta sur över nåt så säger jag det, what's the big deal? Skulle aldrig kunna gå omkring med något osagt, som nån jäkla tumör i min bröstkorg... Sen är det upp till din partner om hen har tillräckligt av punkt 1 för dig att lyssna och agera. Prata, prata, prata tills du inte orkar mer och då kan man ju alltid hångla yaaaay!

 

- TILLIT: Man måste helt enkelt lita på varandra i vått och torrt och veta att oavsett vad som händer, kommer hen att finnas där och skulle kunna ta en jävla kula för dig. I would never settle for less. (---> Hit kommer man efter att ha jobbat bra på punkt 1 & 2). Detta leder till min allra bästa grej i hela världen: trygghet. Är du inte genomtrygg i ditt förhållande då vette tusan asså. Kan inte ens föreställa mig.

 

VET DITT VÄRDE: Well, detta är ju lite av mitt livsmotto. Det gäller i allra högsta grad i förhållanden också. Känner såå många, framförallt tjejer, som........... tar skit! Typ: "men han är snäll nykter!?". PUH-lease. Det handlar om _självrespekt_. Alltså, händer nåt litet och hen ber om ursäkt osv, fine, ingen är perfekt och alla gör vi misstag. Men det är FET skillnad på när en person i ett förhållande gör nåt lite dumt och ber om ursäkt och när det handlar om manipulation och att personen försöker ändra dig eller lura dig att hens beteende skulle vara normalt/acceptabelt när man känner i maggropen att det INTE är det. Du har rätt att ställa krav!! Du är inte jobbig!! (Dock finns det så klart gränser, ppl). Det handlar om att du är världens bästa tjej/kille och du förtjänar ALDRIG mindre än en person som får dig att känna dig som det varje sekund av varje dag och vice versa.

 

- VAR SNÄLL OCH OMTÄNKSAM: Typ de mest underskattade egenskaperna men ändå de viktigaste?? MEN. Ett viktigt men. Jag har själv hamnat i situationer där jag bara ger och ger och ger. Pga är SÅ JÄVLA snäll. Haha. Nej men ni förstår. Och så märker man inte att man inte får något tillbaka? Du är alltid snäll och gullig, du kompromissar alltid, du styr upp allt jämt, du är den enda som städar, du försöker nå ut, du försöker lappa ihop, du är den enda som supportar, du bjuder alltid.................. Och så sitter man där helt jävla tom på energi för din partner är en taker. Och det går inte. Man ska ju ge OCH ta! Din partner är ju din bästis och vem fan är inte skitsnäll och omtänksam mot sin bästis jämt liksom. Är inte det ganska självklart...............?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0