Paraguayos

Om det är någonting jag verkligen längtar efter så är det frukten paraguayos! Jag fann den i Tyskland förra sommaren och blev överlycklig när jag såg att den även fanns i Sverige. Paraguayos kallas för "mjuka persikor" och kommer från Spanien. Jag äter de helst med jordgubbar och äpple, det är sååå gott!! Här kommer lite info vad innehållet är:
 
Den är en mycket bra källa till fibrer, innehåller vitamin A och C, 50% av rekommenderat dagligt intag av vitamin A (betakaroten) och 10% av rekommenderat dagligt intag av vitamin C, /konsumerad frukt . Den är fri från fett, mättat fett och kolesterol. Bland mineraler är det mycket Kalium , och i diskreta mängder magnesium och jod. Paraguayos har en positiv inverkan på att skydda magen från cancer och kan även förhindra ångest och stress.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0