Pinsamt Djurgården

Efter att ha lagat totalt 7 matlådor så satte jag mig vid datan, myste i sängen och kollade några avsnitt på GG sen loggar jag in på Facebook och ser hur alla skriver att hifdif har skämt ut sig, igen. Kollar vidare och kollar Aftonbladet. Ser då att Difs hemmapremiärmatch mot Mjällby blev avbruten pga att ölflaskor och kapsyler blev inslängda på planen samt ett päron blev inkastat från klacken och träffade en Mjällbyspelare. Många tankar snurrar i mitt huvud: 1 - hemmapremiären borde vara en fest, som igår för oss gnagare. 2 - vem fan tar med sig ett päron på fotboll? 3 - vem fan slänger in päronet på en spelar?! 4 - om Djurgården får poängavdrag, hamnar de på minus då eftersom Dif inte har poäng? 5 - hur tänker de som slänger in ölflaskor och kapsyler? 6 - är det värt att slänga in föremål på plan i 37:e minuten för Mjällby gjorde mål? 7 - varför?! 8 - pinsamt. 9 - det finns inte ett enda rätt Djurgårdens klack gjorde ikväll. 10 - SUCK. 11 - Hejdå Djurgården.
 
Ja några tankar. Tycker det är tråkigt, oavsett vilket lag det är man möter eller vilken klack det är - det är aldrig okej att slänga in föremål. Nu hoppas jag Djurgården får det straff dom förtjänar. Tomma läktare, poängavdrag, böter. You name it. Imorgon bär jag AIK-halsduken återigen med stolthet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0