Feminism? Sexism? Könsrasism?

PÅ RIKTIGT! Två saker irriterar mig extremt mycket sen igår kväll, det är egentligen två likadana saker. Först att många många killar och "män" skriver på socialamedier om att tjejer inte kan spela fotboll osv. Det var någon man som sa att det är som at kolla på V75 fast med kossor. Haha, jag skrattar fortfarande åt det. Men sen kommer alla feminister osv och skriver massa galet. De båda sidorna gör mig så irriterad. Sen om tjejerna tar sig långt, då kommer inte alla grabbar gnälla och löjla sig. Herregud...
 
Jag tycker antingen att grabbarna kan ta sitt snack och inte skriva ut det och att tjejerna får spela. Vi är människor, jag är ingen feminist och jag tycker inte tjejer och killar ska vara lika. Jag skulle t.ex inte gå på dam allsvenskan så som jag gör med herrarna. Jag kan fortsätta länge men det orkar inte jag. Damerna spelar som dom gör, herrarna spelar som dom gör. Heja istället för att hata. SUCK.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0