You're the voice

Det började nog för ett par år sen, jag var förvirrad och började tänka på framtiden och yrken. det känns som att det finns yrken för princip allt. När jag var mindre ville jag bli vetrinär, lärare osv. Jag har alltid fått höra att jag är bra med människor och att jag borde jobba på dagis eller i skola. Men varje gång någon säger så känns det så litet, jag vill göra något större som verkligen kan göra något för andra. Sen var jag även inne på att jobba som jounalist på någon tidning. Men sen kom jag in rätt därför är jag otroligt tacksam för Röda korset som fick in mig på rätt riktning. 
 
Jag har alltid fått höra att man ska jobba med något man verkligen brinner för. Och det är precis det jag vill göra. Jag vill jobba inom en organisation som Röda korset, UNICEF och liknande. Därför är jag jätte glad inför imorgon då jag ska till FNs kontor i Sverige, jag var där i maj och nu ska jag dit igen. Dom är otroligt glada, inspirerande och positiva människor. Älskar att vara där och prata med dom som jobbar med det jag vill. Det känns som jag närmar mig på riktigt, lite läskigt men jag blir otroligt lycklig med att hålla på med det jag gör.
 
Själv tycker jag att jag passar bra där, och efter jobbet på RK har jag hört detsamma från dom. Om 5, 10 och 30 år önskar jag att jag jobbar med det jag älskar och det jag brinner för. Just detta. Imorgon ger jag såklart en update om vad som hände där. Nu ska jag ut och övningsköra! Kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0