#27

Vilken dag. Tårarna har runnit, hjärtat har slagit, kroppen har skakat, saknaden är stor. Jag kan inte förstå att Turina är borta. Det kom verkligen som en chock för oss alla. AIK är en enorm del av mitt liv och det här påverkar mig så otroligt. Vid kvart i fyra stod vi på AIKs träningsanläggning i Karlberg. Det var otroligt fint med massa ljus, halsdukar, minnen och tusentals blommor. Vi stod där i tre timmar. Vi såg spelare lägga blommor, fälla tårar och kramas. Vi såg vanliga supportrar bryta ihop på plats, jag en av dem. Det är svårt att gå vidare nu.
 
På söndag är det en öppen träning och jag och många 100tals andra ska dit. På måndag är det hemmamatch mot Göteborg. Utan Allsvenskans bäste målvakt. Han vilar fint i himlen.. Blir tårögd bara av att skriva det här. Jag klarar inte av att säga högt "Ivan Turina är död", det är fruktansvärt.. Ska hoppa i ett bad..
 

Det här har verkligen tagit på mig idag och det är något som ingen av oss kommer glömma. En hjälte har lämnat världen. Han var så otrolig, inte bara som målvakt utan även som person. Han lämnar ett stort hål, men en sak är säker - han kommer alltid minnas och han är en legend.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0