Ett måste - att vinna

Med tre pinnar i ryggen står AIK starka på derbyt, tänkte jag idag. Kollar senare Aftonbladet och ser att även Djurgården samlat ihop tre pinnar idag. Men, ett stort men, så måste jag ju säga.. Djurgården ligger SIST i Allsvenskan, verkar vara i kass form, har en antik "ny" tränare, päronkastare som supportrar och har verkligen gått från botten till botten. Så ärligt talat, om inte AIK vinner på onsdag blir jag chockad. Spelar ingen roll om det blir 1-0 eller 3-2, bara AIK vinner. Kenny (AIKs målvakt) räddade en straff idag, rätt mesig straff men Kenny visar verkligen hur grym han är nu. Så får gnaget faktiskt bänka Majstorovic, det gör ont att säga det..
 
Annars då? VM-GULD VM-GULD VM-GULD! Vilken lycka. Tycker Globen var så taskiga första matcherna när laget blev utbuade, men nu står dom här med guldet i hand. Ojojoj! Jag har faktiskt sett varje match detta VM, iaf för Sverige. Nu väntar vatten och vänner. 
 
Djurgårdens skugga förra året är nu AIKs målkung! Vilken Gud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0