Bluff?

Det känns som allt med det nya jobbet är en bluff. Idag fick jag sms från en tjej som precis slutat där, som har jobbat sen i februari och hon berättade att hon inte fått en enda lön!! Helt sjukt ju. Han vi jobbar åt (personlig assistent) hade hela tiden sagt att det är hennes ansvar att fixa så hon får lön osv, hon har nu kallat in facket och hon berättade att det höll på att lösa sig, nu. Över ett halvt år har hon jobbat utan lön. Förstår ni varför jag vill lämna skiten? Jag skulle jobbat 18 timmar imorgon men har sagt nej pga sjukdom. Jag ska fylla i mina bankuppgifter så de timmar jag jobbat ska jag få betalt för sen säger jag upp mig. Jag har aldrig varit med om något liknande.. Det känns ju som själva jobbet är en jäkla bluff, alltihopa. 
 
Nu fokuserar jag på mina andra uppdrag jag har i höst och vinter. Jag längtar efter mailet om info och kallelsen. Ska också förbi Röda korset i nästa vecka på möte. Det är skönt att jag har massa bra att fokusera på istället för på den andra skiten. KRAM!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0