När andra ungdomar dricker alkohol..

Jag är en tjej som inte alls gillar alkohol. För det första fattar jag inte meningen med alkohol och att bli full, få minnesluckor och allt sånt? För det andra skadar alkohol kroppen så otroligt. För det tredje fattar man ju knappt vad man själv gör, att inte ha kontroll över sig själv.. Nej usch. Jag har vänner som dricker och festar varje helg, jag har inget emot när andra gör det för dom får göra vad dom vill. Själv säger jag nej. Men klart att cider är gott, jag älskade sommarcider förra året. Men att dricka en eller två räcker. Och jag själv tycker att man har mycket roligare utan alkoholen. Det är bara min åsikt.

Istället för alkohol dricker jag oftaste äppel dryck(eller äppel cider som man oftaste säger, men handeln får ju inte säga cider) eller ramlösa smultron. Under våren och sommaren blir det ramlösa för min del. Mycket "nyttigare", godare och skadar inte kroppen.



Jag faller inte för grupptryck, jag bryr mig inte om om andra tycker att det är mesigt,
töntigt eller liknande att jag inte dricker, röker eller snusar. Jag bryr mig om mig själv
och jag tänker aldrig falla för grupptryck.
Jag tänker vara mig själv och den jag är, jag tänker aldrig vara någon annan än mig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0