Alla kan göra något

Den här veckan, eller snarare den här helgen har jag läst väldigt mycket om mobbning i skolan. Det kan vara en blick, en handling, fysiskt och psykiskt. Det pågår varje dag, från lekis och dagis till vuxen ålder. Och det här första youtube-klippet är så starkt, och rörande, så jag tycker att alla som kan sprider detta vidare. Och jag hoppas att alla ni är snälla mot era klasskamrater och liknande, för det är viktigt och det påverkar mer än vad ni tror.

Jag fick höra i veckan att jag hade uppfattats som kaxig och otrevlig när jag gick i 5-7:an och det fick mig att må dåligt för det var verkligen ingenting som jag ville. I 8-9:an bytte jag skolan och blev en ny person, jag fick en ny start. Jag var glad och njöd med mig själv, jag blev till och med kamratstödjare och jag trivdes jätte bra! I gymnasiet backade jag tillbaka och tänkte mer på mina studier än på att bli populär och få 10 stycken kompisar. De vänner jag har idag älskar jag och jag försöker behandla dom så som jag själv vill bli behandlad, jag försöker vara snäll och inte ha fördomar för personer som går i min skola. Jag försöker göra skillnad, jag försöker vara den bästa människan jag kan vara. För ingen kan göra allt men alla kan göra något. Så gör något! Kram på er, ta hand om alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0