Blåbärspojkvän

Lila/röda fingertoppar och läpparna rosa så har jag det nu. Varför? Jo, jag tog mig en burk och gick ut i skogen. Plockade blåbär och smultron. Fick tid att tänka för mig själv och andas ut. Mycket behövligt.

 Tänkte på att plocka blåbär är som att hitta en bra pojk-/flickvän. För att hitta den rätta måste man testa sig fram, den rätta finns inte mitt framför ögonen på en. Man får gräva djupt, lyfta bladen, om det inte finns någon där så finns det under ett annat blad. Blad för blad, kille för kille, kärlek för kärlek, till slut hittar man nog den som tillfredställer en på alla möjliga och omöjliga sätt. Visst? Blåbär och killar är inte så olika som man tror. Vissa är mogna och dem är så saftiga och goda. Vissa är omogna och dem är sura och dem spottar man ut. Mitt blåbär är snart hemma och då ska han få smaka på ett av dem blåbär som jag plockade idag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0