Förstår killarna våra smygningar?

Tjejer, vi alla gör små smyg grejer i förhållanden. Till exempel om vi önskar oss något speciellt men inte vill säga "jag vill ha det här" till honom. Då smyger vi fram det. Kanske i en konversation, i bloggen, på sms eller hur som helst. Och jag kan själv säga att jag också gör så. Men är inte det taskigt mot killarna? Hur ska dom kunna veta att "aha då vet jag exakt vad jag ska köpa så att min flickvän blir glad" när vi inte säger det? De få killar som fattar är antingen genier eller så har väl dom varit med om det förr.

Varför vågar vi inte då säga att vi önskar oss det vi vill ha? Rädsla om att han kanske inte köper det, hur reagerar du då? Förväntningar. Tjejer förväntar sig att killar ska se, förstå och göra det utan att vi tjejer ska behöva säga något. Tjejer tjejer tjejer... Jag gillar att smyga med saker och ting. Men det dåliga med det är att om han inte förstår så blir man ju ledsen eller besviken eftersom man så gärna ville ha det. Gör dig förstådd, enklare på det sättet. Både för hon och han.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0