Galen blick leder till..

För exakt två år sedan var jag med om en konstig, romantisk, obehaglig och oförglömlig kväll. Det låter både bra och dåligt, det var mest obehagligt. Men när jag tänker tillbaka var det gulligt på något sätt. Jag och min vän Jennifer var på en AIK-match i Solna såklart, när det var ett litet tag kvar till matchstart gick vi in på Råsunda, skulle sätta oss på våra platser då vi såg något galet. Två killar lite längre ner, en som jag "kände" och en som stirrade på oss med en galen blick, vägrade släppa oss ur blicken. Vi gick därifrån men gick tillbaka efter ett tag. Satt framför dem hela matchen, pratade lite efteråt och sedan skiljdes åt.

Tänk om jag då visste att två år senare skulle jag och han med den galna blicken vara galet kära i varandra? Tänk att för två år sedan ville jag gå och smälla till han med den där blicken. Tänk att han verkligen tog kontakt med mig sen och vi blev tillsammans. Nu skulle jag inte kunna tänka mig att vara utan honom. Han är mitt liv. Han ger mig fina, säkra, kärleksfulla blickar nu. Han som gav mig en blick som jag trodde betydde något helt annorlunda. Han som säger att han blev kär i mig vid första ögonblicket han såg mig, kan det stämma? Ja, kära är vi, kärlek delar vi, och det här var bara början på våran saga.


Så här såg jag och Jeffan ut på vägen tillbaka till Sundbyberg.
Pratade med polisen, satt på marken bredvid bilvägen och tyckte synd om våra fötter.
Inte visste jag att den där kvällen skulle betydda så mycket som den gör idag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0