Sommarjobb

Fick en fråga om jag har något jobb under sommaren iår. Och det kan jag svara både kort och långt på. Men svaret är nej, jag är inget sommarjobb eller vanligt jobb heller för den delen. Det här är mitt sista sommarlov och ville verkligen känna mig ledig, fri och känna att vad som helst kan hända. Så inget jobb för min del. Jag har faktiskt sökt en del men nästan alla har varit fulla osv.

Pengar behövs ju alltid, speciellt när man inte har jobb så i början utav året startade jag ett sparkonto till mig själv, la in 100 kr varje månad så jag hade ett par hundringar nu i sommar. Jag har faktiskt inte behövt använda mina sparpengar för jag ska vara barnvakt sista veckan på sommarlovet och fick "lön" i förväg, vilket jag tackade mycket för!

Det har varit skönt med ett sommarlov utan jobb, gå upp tidigt, ha en tid att passa, måste lägga mig i tid m.m. Mitt sommarlov har varit jätte underbart hittills och det känns som jag verkligen behövde vara ledig och fri den här sommaren för att orka med vad som kommer i trean!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0