Novell

Till veckan efter lovet ska en novell skrivas. Nästan. Vi ska göra en framsida som en bok, en snygg/inspirerande bild, vi ska ha ett författarnamn som är lite "roligt" och skriva första sidan av första kapitlet av novellen. Det kan alltså sluta mitt i en mening, precis som en vanlig sida av en vanlig bok.

Jag vet vad jag ska ha för titel på novellen, vet hur jag vill att framsidan ska se ut men vet inte om jag kommer lyckas fixa det. Men jag tror det. Och jag vet ungefär vad jag ska skriva om.

Först när vi fick veta uppgiften så tyckte jag att den lät svår och kände att jag inte hade någon aning. Men nu är jag nästan helt säker på vad min första sida ska handla om. Kuuul! Tror jag kommer visa resultatet här när jag är helt klar. Alltså om en vecka.


Den här bilden blev min inspiration - MEN den kommer inte handla om kärlek. Inte sån kärlek iaf.


Kommentarer
Postat av: Lina

Låter kul!

2011-10-31 @ 17:29:55
URL: http://thelizy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0