Våld och sex från insidan

Det har nu blivit en stor debatt kring resan med strippan i måndags. Jag tycker det är så löjligt när två feminister skriver en debattartikel på Aftonbladet och skriver massa saker om AIK och supportrarna, speciellt de manliga. SUCK. Jag blir trött på feminister som ska hålla på så. Sen såg jag en "artikel" som Madde Larsson skrev tillbaka på supporterklubben.com, så klok! Jag tycker verkligen man ska läsa det Madde har skrivit. Det handlar inte bara om "strippinsidenten" utan om tjejer, killar, män, kvinnor, AIK, supportrarna, betydelsen. Klicka här och läs kloka ord från en klok människa!
 
"För mig personligen har idrotten och supporterlivet i AIK varit en livräddare när jag som barn till en alkoholist och syster till en drogmissbrukare sökte någon slags trygghet. I supporterleden fick jag den där värme som jag inte fick hemma. Jag fick modet att våga vara jag och chansen att vara kreativ genom att skriva, arrangera resor och styrelsearbetsvana. Saker som bäddat vägen för min karriär. Viktigast av allt var att jag fick lära mig att känna, att våga känna. För ingenstans känner man så mycket som man gör under en match när fotbollslaget spelar. Det var på Norra Stå som jag lärde mig gråta, det var här jag kunde skrika ut min frustration och förtvivlan, likväl som min lycka och kärlek. Det var här jag fick en familj.

 

Så skämmes ta mig fan för att ni smutskastar mitt AIK och alla de fantastiska människor som jobbar för att fotbollen ska fortsätta att vara varm och välkomnande.

 

Madde Larsson, AIK:are"

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0