Ingen röst hörs

Jag har läst och läst men ändå kan jag verkligen inte förstå hur det här kan gått till, hur männen kan ha blivit släppa. Det får mig att må så illa, det gör ont i hela kroppen. Shervin Torkian (min förebild och stora, ENORMA inspiration) skrev en sån bra text. Kopierar in den här under. Förstår verkligen inte världen, Sverige idag. Skäms! 
 
Ingen röst hörs.
Ingen röst hörs när en ung tjej, 16 år, får en vinflaska uppkörd i sitt underliv. Hon går sönder, hon blöder. Men ingen röst hörs. Inte ens från de människor som ska ge henne rättvisa. Inte i samhället som skryter om gott föredöme gällande feminism och rättssäkerhet. Ingen röst hörs men alla kvinnors röster ekar. I nutid bestämmer sig två 18 killar för att utnyttja en annan individ "spontant". Hur välformulerad och välanalyserat kan något vara? Är det våldtäktsmännens nya försvar, blyghet? Hur ska någon kunna fatta att man inte vill ha en vi flaska uppkörd i fittan även om hon kniper ihop. Kanske är hon blyg. Ja, kanske är hon det. Kanske är det så att kroppen stänger av när chocken blir för stor. Du kniper, du skriker, du slappnar av, du försvinner och kvar finns tusentals kvinnors röster i ett samhälle där inte ens förvaret kan försvara. Där domstolen säger att du är fullt trovärdig men de skyldiga går fri. Idag skäms jag över att vara en del av detta samhälle, idag skäms jag över Sverige för all framtid.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0