Päronmatchen

Måste bara uttrycka mig om beslutet att "ge" Mjällby 3-0 efter "päronmatchen" mot Djurgården. Jag tycker beslutet är fel för många orsaker. Att ge Mjällby 3-0 och alltså 3 poäng tycker inte jag är rimligt. Det var för det första Djurgårdens supportrar som kastade ölflaskor och päron och i vanliga fall ger det böter och kanske spela inför tomma läktare. Vilket i detta fall blev små böter och en vinst till det andra laget. Jag tycker matchen skulle spelas om inför tomma läktare, böter och fortsätta från resultatet som var i matchen (1-0 till Mjällby). Jag tycker inte att resultatet ska avgöras pga supportrar, laget ska inte behöva bli staffat på det sättet. Hur som helst, jag hoppas Djurgården rycker upp sig trots allt. Det skulle vara en otrolig tråkig säsong 2014 utan något riktigt derby. Imorgon är det två veckor till årets första derby. 
 
Det jag ville komma fram till var att jag stöttar Djurgårdens reaktion och tycker beslutet var helt fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0