Donera din organ och vävnade

Jag har sååå mycket att skriva om känner jag. Men just nu har jag inte tid, för det regnar och då måste ju jag ut med Elsa! Hon och jag längtar efter snön, vi trivs som bäst då. Jag sov med min prins igår. Fick en Ben&Jerrys men glömde den framme så kunde inte äta den igår, får smaska på den efter promenaden. 
 
När jag kom hem igår hade jag fått brev från Socialstyrelsen, blev lite fundersam över vad brevet innehöll men lycklig och stolt när jag läste brevet. Det var "bara" en bekräftelse om att jag har blivit registrerad för att donera mina organ och vävnader. Det är ju så enkelt att göra! Bara fylla i sitt namn och personnummer på deras hemsida. Det kan alla göra. Jag som skulle ge blod förra vintern fick inte göra det pga järnbrist så jag måste vänta ett par år tills det är i balans. Så att skriva i sitt namn för att donera mina organ är ju det enklaste! Och efter det året som gått så är det ju en självklarhet att jag ska donera min organ och vävnader. Det tycker jag alla borde göra. Många ser det som en självklarhet men jag vet att många också är tveksamma. Jag har pratat med många som velar över det. Och det respekterar jag. Men man får ju också tänka att om det var DU som var sjuk och behövde ett organ, då ser ju DU det som en självklarhet att en annan person donerar sina organ. Det är som sagt jätte enkelt. Här är en snabb länk så du kan registrera dig!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0