Dela med dig av känslan

Det har varit en jobbig dag på några sätt, mesta dels mitt mående och humör. Men det har också varit en bra dag på mååånga sätt. Bland annat - telefonsamtalet, första segern iår, massa trevliga människor, halva dagens väder osv. Jag känner mig ibland riktigt vilsen, jag vet inte vad jag vill göra i framtiden, jag har inga stora drömmar, jag är lite kluven. När jag var mindre ville jag bli vetrinär, lärare, jounalist ville jag bli för några år sen, nu står jag och inte riktigt har någon större idé. Det är på ett sätt otroligt irriterande, tråkigt, ledsamt men på ett annat sätt är det otroligt skönt, fritt och bra. Jag känner just nu att jag behöver bara få prata med någon om det här. Därför skriver jag av mig lite så här mitt i natten.
 
Jag vill jobba med något där jag gör skillnad, jag känner att jag förändrat något till det bättre. Jag och min ena syster har pratat mycket om det här när hon har varit hemma för hon vet hur jag känner med allt som hänt och händer. Ibland önskar jag att jag visste vad jag ville jobba med i framtiden när jag sökte gymnasiet och att jag gav min ansökan till gymnasiet mer tid och tanke. Jag valde Samhäll med internationell inriktning för jag älskar språk, kultur, resa, upplevelser och såna saker. Men om jag visste starkt att jag vill bli journalist hade jag valt någonting annat. Det är det som är så svårt och stort med gymnasiet. Om man väljer "fel" linje kanske man måste plugga upp andra ämnen för att kunna söka universitet/högskola. 
 
Jag vet att om 10 år vill jag jobba med ett jobb som gör skillnad, får mig att må bra och som jag trivs med. Just nu vet jag inte 100% vad det är men jag accepterar det och låter mig inte sättas under press. Jag vill känna att jag gör någonting för världen, att jag gör någon nytta. Precis som jag känner när jag jobbar inom Röda korset. Det gör mig lycklig, känna mig stolt och det är precis det jag vill. Dock tror jag inte att jag kommer jobba inom Rk så länge till. Jag blir otroligt imponerad av mina nära och vänner när dom berättar stolt och starkt vad dom vill jobba med i framtiden. Jag tycker det är fantastiskt att dom vet det redan nu. Men för mig.. så måste jag nog utforska världen, testa på, göra mitt och fundera. Världen är otroligt stor och mäktig så jag vet att någonstans där ute finns det något jag vill göra och det är precis det jag kommer göra. Jag kommer inte nöja mig förrän jag jobbar med det jag vill. Man kan, om man vill!
 
God natt kära ni! Klockan börjar närma sig 2.. I snar framtid vill jag sova 4 timmar tidigare än vad jag gör nu! Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0