Upplevelser, äventyr, mitt liv

Tanken av att lilla jag åker till enorma Kina i februari är overkligt, jag har fortfarande inte tagit in det. Det känns som det är en unik upplevelse, och det kommer det bli. När jag fick höra nyheten hoppade och skrek jag av lycka, inte varje dag man får veta att man själv får en gratis resa till en av världens mäktigaste land.

Alla har saker dem vill göra innan man dör, jag har alltid sagt att jag vill se världens sju underverk. Inte dom gamla underverken, utan dom nya. Där med Kinesiska muren och den drömmen kommer bli sann. Får en känsla, en blandning av nervositet och lycka.

Andra underverk jag vill se är Taj Mahal, Frihetsgudinnan, Eiffeltornet, Akropolis, Colosseum, Cheopspyramiden och många flera. Jag vill resa runt i världen, se vad världen har att erbjuda och leva livet. Att gå SPINT är en möjlighet till det, jag är verkligen tacksam för jag valde det och kom in där.

Nästa år går jag ut gymnasiet och efter det tänker jag fortsätta plugga, leva min dröm, uppfylla mina mål och göra det jag vill. Jag har fallskärmshoppning som står högst upp på lista, det har jag velat göra i flera år, säkert 4 år. Resa och se världen, världens underverk, göra helt galna säger och åka på olika äventyr. Snart har jag också planer på att bli Världsförälder, att hjälpa dom som har svårt. Ja, jag har många mål men jag tänker satsa hårt för att uppfylla mina drömmar.

Det kommer komma både medgång och motgång, men vid min sida så kommer mina närmaste alltid att finnas. Jag är tacksam för mitt liv idag, för att jag halvt vet vad jag vill göra i framtiden och för att jag är målmedveten!


Vi ses i februari!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0