Tips!

Igår kväll kunde jag inte sova för jag kände mig riktigt dålig i halsen. Så Andreas gick ner och gjorde varm mjölk med honung och kanel. Det var riktigt riktigt gott så jag tog en kopp till frukosten också.
Eftersom te är bra när man är förkyld men jag verkligen AVSKYR te så testade jag detta och halsen kändes väl bättre för stunden men jag tror att om jag fortsätter att dricka det så kan det vara hjälpande.

Så här gjorde vi:

- Värm mjölken i mikrovågsugnen så mjölken blir lagom varm. I en stor kopp tog jag på 2 minuter men i en liten tog jag på 1 minut.

-
Ha i så mycket honung du vill. Vi tog ca 1 tsk.

- Ha i en nypa kanel.

- Färdigt!

Så ett tips om någon är sjuk, förkyld och inte gillar te. Mumsigt blev det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0