Ett steg framåt

Matte B nationella idag, åt helvete med skiten! Satt i nästan två timmar av fyra timmar vi hade på oss. Säger inte så mycket, jag hoppas på det bästa. Men jag har bestämt mig för att istället stressa igenom proven jag har kvar i matte b så ska jag köra 2 eller 3 timmar i veckan på höstterminen i trean och jobba med matte b då. Nice. Slipper stressa så otroligt mycket nu.

Efter provet tog jag tunga steg till Jämställdhets lektionen, hade verkligen ångest men samtidigt stolt. Skakade när jag satte i USB-minnet i datan, tryckte upp min Power point och började prata. Våld, sexuella övergrepp och trakasserier pratade jag om. När det var slut tog jag ett djupt andetag och helt plötsligt sa flera "va stark du är" "du är så duktig" och fick enorma applåder. Visste inte vad jag skulle ta mig till. Lycka och stolt var jag. Kändes som jag växte lite, som om den stora tyngden släppte mig, lät mig gå, jag är fri!! Det kändes verkligen skönt. Jag hade inga förväntningar och visste inte vad jag skulle göra. Blev överlycklig. Hade inte berättat för någon om vad jag skulle prata om så kändes extra spännande. Det blev lyckat och jag är lycklig! Tack ni som lyssnade.


Kommentarer
Postat av: Julia Sköld

Det var jättesynd att jag bara hörde halva din redovisning igår men av det lilla jag hörde tycker jag att du är enormt modig och väldigt väldigt stark Rebecca!!

2011-05-18 @ 16:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0