Jag är den tjejen

Jag har blivit en sucker för fotboll, speciellt AIK såklart, den senaste tiden. Jag älskar att följa matcherna, Allsvenskan, Europa Leauge och framför allt så älskar jag att vara på Råsunda och kolla på matcherna, följa laget tätt intill. Jag gillar sport och följa Sverige i OS t.ex. LOVE it! Så kul.

Jag är hellre på en fotbollsmatch mellan AIK och något lag än att gå på stan eller liknande, jag åker hellre på matcher än festar, jag står hellre på norra stå och skriker och hoppar av glädje än att springa på stan. Jag kollar hellre på AIK på youtube än musikvideos. Mitt hjärta slår för AIK och det finns en sån glädje, kärlek, lycka och gemenskap tillsammans med varenda gnagare ute i Sverige, speciellt på matchdagarna, när alla taggar till! Det är något jag aldrig tänker sluta med - AIK, matcher, laget, supportrarna, allt runt omkring laget gör Gnaget till Sveriges bästa! Jag är den tjejen, som älskar fotboll och som hjärtat slår svart och gult.

Det handlar inte bara om att gå på matcherna, det handlar om allt. Engagemanget, stödet, allt. AIKs supportrar har under flera år framstått som våldsamma huliganer i media men det är inte sanningen. Vi står bakom varandra. Tjejer som killar, killar som tjejer, AIKare är Gnagare och vi finns alltid där för vårat lag. Och tillsammans gör vi den sista säsongen på Råsunda till något utöver vad Sverige tidigare har sett, för det är vårat hem. En för alla, alla för AIK.



Kommentarer
Postat av: Andreas

rätta takter!

2012-07-30 @ 21:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0