Råsunda 1937-2012

Det är många som inte förstår vad det är för dag idag. Det är så galet att det är den sista matchen man kommer se AIK spela på Råsunda. Jag älskar Råsunda och det har alltid varit en trygg plats för mig, en plats att kunna glömma allt som händer och bara kunna slappna av, njuta och vara lycklig. Idag är sista gången att göra det. Det skär i mitt hjärta att om några månader finns inget kvar från den platsen. Råsunda har varit den platsen där jag vuxit upp och utvecklats. Jag skulle ge min vänstra hand för att Råsunda ska få stå kvar. Usch.. Det är en otroligt jobbig dag, för mig handlar det inte bara om fotbollen som spelas i 90 minuter utan det handlar om allting. Världen känns trygg och lycklig när jag ställer mig upp på min stå plats. Det har varit mitt hem, och nu ska mitt hem rivas. Men just idag som är den sista dagen då vi får chansen att vara på Råsunda, då ska vi tacka av 75 fantastiska år, flera sm-guld, derbyvinster och all kärlek, lycka och otroliga minnen som skapats där. Tack för allt Råsunda, du kommer aldrig glömmas bort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0