Det här är min sanning

Jag var ung och dum. Jag var svag och gav upp. 
 
Jag nämner inga namn, eftersom jag kallar honom för Slampan. Varför jag kallar honom Slampan var för han försökte tvinga mig att göra saker som jag inte ville och jag sa nej, då skrev han "slampa" till mig. Därför kallar jag han Slampan. Nu när han verkligen bad om ursäkt kunde jag acceptera det och börja ett nytt blad. Han var jätte snäll och som en ny person. Men idag skrev han att jag var dryg, trög och orespektfull. Då orkade jag inte ta mer, om han väljer att återigen ge mig skit för ingenting tänker jag säga ifrån. Han blev riktigt ställd och svarade inte på ett tag.
 
Det fick mig att tänka tillbaka till hur jag var då han och jag skrev första gångerna. Jag blev trampad på och utnyttjad, inte av han då jag sa nej. Men inser hur lätt killar kan utnyttja tjejer via MSN, Facebook eller liknande. Det är skrämmande. Då var jag för svag för att säga ifrån när människor kallade mig skällsord och skrev riktigt hemska saker. Idag tar jag inte emot någon skit. Idag står jag upp för mig, säger ifrån och vägrar att bli trampad på. Jag är så stolt över mig som har växt så och blivit den jag är idag. 
 
Jag är stolt över det jag gått igenom och nu står upp på benen, rak i ryggen och ett leende på läpparna. Jag har fortfarande den där 14 åriga osäkra tjejen inom mig men jag kommer aldrig mer låta någon få in något i mitt huvud som inte är sant. Jag kommer inte ändra på mig så du eller någon annan blir nöjd och glad, jag är den jag är och det står jag för.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0