Derbyyyyy

Somnade halv fyra och vaknade 8, klarvaken men kämpade mig tillbaka till sömns för jag behöver all energi idag. Det är ju DERBYYYYY! Sveriges största match. Jag har läst otroligt mycket om vad som kommer ske på och runtom matchen. Det är ju en högriskmatch, kan bli mycket bråk, slagsmål osv. Nu har även någon som jobbat på Na gått ut i tidningarna och sagt att det är inga problem om man vill spränga arenan. När jag läste det satt jag som ett frågetecken, spränga Na? Jahapp. Allt kan väl ske på ett derby men nu går den personen lite väl långt, hoppas jag. Jag är dock alltid lite pirrig inför matcher, på ett positivt och negativt sätt. Idag är jag mest laddad! Det kommer bli ett sjukt drag, speciellt från Norra. 
 
Jag har också läst att det kommer vara över 300 poliser på plats. AIKs supportrar ska ta tunnelbanan hem och Djurgården ska ta pendeln. Men så har det alltid varit, att man ska gå åt olika håll. Nu är det slutpratat om risker och slagsmål. Nu laddar vi! Hörs imorgon om ni inte kollar Instagram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0