Tål inte rasism

Var på väg hem från mitt fantastiska möte, med så mycket glädje och hopp i kroppen.. Tills jag kom på tunnelbanan, en tant kommer på och skriker rasistiska och förnedrande ord till en kille på kanske 15-16 år. Jag blir TOKIG på sånt. Och speciellt på vad som hände sen. Jag hade ungefär 20 minuter kvar till min station. När jag hör hur elakt hon skriker börjar jag gå närmare för att se vad som pågår. Måste tillägga att vagnen nästan var full med människor! Den stackars killen satt lutad mot fönstret och såg helt förstörd ut. Jag kollar på människorna runt om, alla ger alla konstiga och obehagliga blickar. Tanten bara fortsätter och fortsätter, jag börjar prata med henne och säg ifrån. När hon vägrar lyssna och fortsätter med så äckliga ord säger jag till ordentligt och då blir hon så arg att hon spottar på min jacka. Jag bryr mig inte om det för det är bara min jacka liksom. Men när hon spottat så reagerar hela vagnen på det. Ingen reagerade på alla rasistiska ord som hon kläcker ur sig utan reagerar på spott på min jacka. Jag fatta nada. En kille hjälper mig ringa vakter och torkar av min jacka. Sen sätter jag mig vid killen och han säger tack. Det kändes så bra!

Men åh så arg jag blir när inte en enda kotte kan säga ifrån förutom jag! Jag avskyr rasism! Jag hoppas i framtiden att flera kan säga ifrån i liknande situationer..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0